Contribució de la Història de les Ciències al desenvolupament professional de docents universitaris

Autors/ores

  • Álvaro García Martínez
  • Mercè Izquierdo Aymerich Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

En aquest treball s'analitza el paper que adquireix la Història de la Química (HQ) en un programa de formació didàctica de professors universitaris de química en estudiar el canvi químic, que va tenir com a element central la rèplica d'instruments i experiments científics del segle XVIII. La metodologia de la investigació es va inspirar en la investigació-acció, on els docents que van participar en el programa de formació es van organitzar en una comunitat de Desenvolupament Professional de Professors (CODEP), que inicialment es va centrar en el coneixement erudit de la Química (des la HQ) per anar desenvolupant a una formació més complexa en didàctica de les ciències.

Paraules clau

Història de les Ciències, comunitat de desenvolupament professional de professors, pràctica experimental, instruments i experiments científics, canvi químic

Biografia de l'autor/a

Álvaro García Martínez

Profesor Titular e investigador del Proyecto Curricular de Licenciatura en Química y del Doctorado en Educación, DIE-UD. Facultad de Ciencias y Educación de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Bogotá, DC)

Publicades

2014-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.