Quina educació científica es promou per a l'etapa de primària a Espanya? Una anàlisi de les prescripcions oficials de la LOE

Autors/ores

  • Antonio García-Carmona Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla
  • Ana M. Criado Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla
  • Pedro Cañal Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla

Resum

S'analitza l'educació científica promoguda pel currículum oficial de primària a Espanya. L'anàlisi centra l'atenció en els aspectes següents relatius a la ciència escolar: naturalesa i sociologia de la ciència, axiologia, psicologia en l'aprenentatge de la ciència, objectius, competències, continguts i criteris d'avaluació, activitats, recursos i estratègies d'ensenyament. Els resultats indiquen que les prescripcions del currículum oficial de la LOE per a l'educació científica a primària no sintonitzen adequadament amb les actuals tendències en Didàctica de les Ciències. A la vista de les mancances detectades, es fan algunes recomanacions que millorarien la proposta oficial al respecte.

Paraules clau

ciència escolar, currículum oficial, educació científica, educació primària, la Llei Orgànica d'Educació (LOE)

Biografia de l'autor/a

Antonio García-Carmona, Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla

Profesor del Departamento de Didáctica de las Ciencias, Universidad de Sevilla

Publicades

03-03-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.