Si Galileu Galilei hagués tingut una càmera digital: ensenyant ciències a una generació digital

Autors/ores

  • Luis Alejandro Andrade Lotero Indiana University, USA

Resum

L'objectiu d'aquest article és mostrar com la càmera digital pot ser una eina didàctica per transformar la pràctica d'educació en ciències en els nostres salons de classe en el nivell d'educació bàsica. Per a això, es presenten tres casos de projectes de classe que tenen en comú l'ús de la càmera digital. Aquests casos responen a una teoria de l'ensenyament de les ciències basada en la fonamentació de les pràctiques d'investigació, l'eina principal és l'experimentació. No obstant això, és indispensable acompanyar aquesta eina amb noves pràctiques educatives i noves activitats d'aprenentatge. D'aquesta manera serà possible dissenyar noves formes per educar les generacions que creixen en una societat digital i que demanen una nova cultura d'aprenentatge.

Paraules clau

constructivisme, educació en ciències, recerca, noves tecnologies d'informació, pràctiques epistèmiques

Biografia de l'autor/a

Luis Alejandro Andrade Lotero, Indiana University, USA

Luis Alejandro Andrade Lotero es Antropólogo, Magíster en Educación. Actualmente se encuentra asociado a la Facultad de Educación de la Universidad de Indiana en donde labora como Investigador Asistente. Es estudiante del doctorado en Ciencias del Aprendizaje de la misma universidad.

Publicades

2014-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.