Aproximación a los problemas de aprendizaje de la estructura y formación del suelo en el alumnado de 12 a 17 años

Autors/ores

  • R. Yus Ramos
  • M. Rebollo Bueno

Resum

In a longitudinal study, carried out with 12-17 year old students, to know learning obstacles and their evolution through schooling years, on the scientific concept of soil, we have found important data of learning problems on these topics, showing the established inefficiency of transmission of scientific knowledge to conceptual change. Lastly, we point out some implications for the teaching and significative learning of these concepts.

Publicades

15-01-1993

Com citar

Yus Ramos, R., & Rebollo Bueno, M. (1993). Aproximación a los problemas de aprendizaje de la estructura y formación del suelo en el alumnado de 12 a 17 años. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 11(3), 265–280. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4505

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.