El aprendizaje desde la instrucción: La evolución de las estrategias personales en tareas de proporcionalidad numérica
Resum
This study examines the personal strategies evolution used by students in numerical proportionality task solving during instruction. The analysis of a sequence of video/audiotaped lessons allowed the observatíon of the process of cognitive construction by students in the classroom. The «local» effectiveness of intuitive strategies is considered a phase in the construction of more general strategies.Publicades
14-06-2006
Com citar
Llinares Ciscar, S., & Sánchez García, V. (2006). El aprendizaje desde la instrucción: La evolución de las estrategias personales en tareas de proporcionalidad numérica. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 10(1), 37–48. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4649
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2006 Salvador Llinares Ciscar, V. Sánchez García

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.