El discurs matemàtic del professor: com es produeix a l’aula i com es pot investigar?
Resum
Com podem avaluar si un discurs del professor a l’aula de matemàtiques és efectiu d’acord amb els objectius de comunicar una cultura de la matemàtica escolar i produir oportunitats perquè l’alumnat en pugui aprendre continguts? En aquest article presentem la construcció d’una noció de coherència local aplicable al discurs matemàtic que s’usa a l’aula. Creem indicadors de coherència i els relacionem amb la generació d’oportunitats d’aprenentatge matemàtic. Tot això queda il·lustrat amb dades de dos mestres i la caracterització del discurs –la seva coherència– en el seu ensenyament amb exemples. La discussió de graus de coherència i d’oportunitats d’aprenentatge suggereix diferències entre el discurs d’ambdós professors. Finalment, avaluem la noció desenvolupada a partir d’aquest resultat.Paraules clau
Discurs matemàtic del professor, Ensenyament amb exemples, Coherència local del discurs, Oportunitats d’aprenentatge matemàticPublicades
13-12-2017
Com citar
Planas, N., Arnal-Bailera, A., & García-Honrado, I. (2017). El discurs matemàtic del professor: com es produeix a l’aula i com es pot investigar?. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 36(1), 45–60. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2240
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2018 Núria Planas, Itziar García-Honrado, Alberto Arnal-Bailera

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.