Del modelo científico de «adaptación biológica» al modelo de «adaptación biológica» en los libros de texto de enseñanza secundaria obligatoria
Abstract
In this article we catch the eye on the difficulties bound to the transposition process of the adaptation concept from the scientific literature to Secondary Education books. These difficulties can explain why students lack clear approaches (consensus) when teachers ask them for «adaptation» in biology.
Keywords
Didactic adaptation, spontaneous ideas, textbook, school sciencePublished
2002-01-12
How to Cite
Gándara Gómez, M. de la, Gil Quílez, M. J., & Sanmartí Puig, N. (2002). Del modelo científico de «adaptación biológica» al modelo de «adaptación biológica» en los libros de texto de enseñanza secundaria obligatoria. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 20(2), 303–314. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.3972
Downloads
Download data is not yet available.
Copyright (c) 2002 Milagros de la Gándara Gómez, María José Gil Quílez, Neus Sanmartí Puig

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.