La coordinació de les aproximacions com KDU del concepte de límit quan els i les estudiants per professorat anticipen les seves respostes

Autors/ores

  • Ceneida Fernández Universidad de Alicante
  • Gloria Sánchez-Matamoros Universidad de Sevilla
  • Mar Moreno Universidad de Alicante
  • M. Luz Callejo Universidad de Alicante

Resum

L’objectiu és examinar en quina mesura la identificació de la coordinació de les aproximacions en el domini i el rang d’una funció és considerat un avançament conceptual (KDU; Simon, 2006) en la comprensió del concepte de límit d’una funció pel futur professorat. 25 estudiants per ser mestres de matemàtiques a l’ESO van anticipar respostes d’estudiants de batxillerat a problemes sobre límits d’una funció que mostraven diferents característiques de la comprensió i van posar problemes per sostenir el progrés conceptual dels i de les estudiants. Els resultats mostren que identificar la coordinació de les aproximacions en el domini i el rang com un KDU va permetre al futur professorat considerar progressions en l’aprenentatge i fer-ne les seves propostes d’ensenyament.

Paraules clau

Coneixement del professorat, Concepte de límit funcional, Anticipació de respostes, Key Development Understanding (KDU)

Publicades

13-12-2017

Com citar

Fernández, C., Sánchez-Matamoros, G., Moreno, M., & Callejo, M. L. (2017). La coordinació de les aproximacions com KDU del concepte de límit quan els i les estudiants per professorat anticipen les seves respostes. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 36(1), 143–162. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2291

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.