Els microorganismes a l’educació primària. Idees de l’alumnat d’entre 8 i 11 anys i la influència dels llibres de text
Resum
La importància dels microorganismes a la biosfera i les seves creixents aplicacions en diferents àmbits els han convertit en un contingut imprescindible a les aules. Aquest estudi analitza quines idees té l’alumnat d’entre 8 i 11 anys sobre els microorganismes i ho fa a través del dibuix i preguntes obertes. A més, es revisen dotze llibres de text de ciències naturals per avaluar com hi són tractats. En general, els resultats mostren una concepció negativa i limitada dels microorganismes, en bona mesura coincidint amb la manera amb què aquesta temàtica és abordada per les diferents editorials. Tot això pot tenir implicacions en el procés de planificació i seqüenciació dels continguts de microbiologia, de manera que es pugui reorientar per proporcionar una visió més àmplia i equilibrada dels prejudicis-beneficis que tenen els microorganismes.Paraules clau
Microorganismes, Concepcions científiques, Representacions, Educació primària, Llibres de textPublicades
13-12-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2018 María-Isabel Ballesteros, Esther Paños

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.