Els microorganismes a l’educació primària. Idees de l’alumnat d’entre 8 i 11 anys i la influència dels llibres de text

Autors/ores

  • María Isabel Ballesteros Universidad de Castilla-La Mancha
  • Esther Paños Universidad de Castilla-La Mancha
  • José-Reyes Ruiz-Gallardo Universidad de Castilla-La Mancha http://orcid.org/0000-0003-3483-5906

Resum

La importància dels microorganismes a la biosfera i les seves creixents aplicacions en diferents àmbits els han convertit en un contingut imprescindible a les aules. Aquest estudi analitza quines idees té l’alumnat d’entre 8 i 11 anys sobre els microorganismes i ho fa a través del dibuix i preguntes obertes. A més, es revisen dotze llibres de text de ciències naturals per avaluar com hi són tractats. En general, els resultats mostren una concepció negativa i limitada dels microorganismes, en bona mesura coincidint amb la manera amb què aquesta temàtica és abordada per les diferents editorials. Tot això pot tenir implicacions en el procés de planificació i seqüenciació dels continguts de microbiologia, de manera que es pugui reorientar per proporcionar una visió més àmplia i equilibrada dels prejudicis-beneficis que tenen els microorganismes.

Paraules clau

Microorganismes, Concepcions científiques, Representacions, Educació primària, Llibres de text

Biografies de l'autor/a

María Isabel Ballesteros, Universidad de Castilla-La Mancha

Becaria de Proyecto, en el Área de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Facultad de Educación de Albacete

Esther Paños, Universidad de Castilla-La Mancha

Becaria FPU

Facultad de Educación de Albacete

José-Reyes Ruiz-Gallardo, Universidad de Castilla-La Mancha

Profesor Titular

Área de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Depatamento de Pedagogía

Publicades

13-12-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.