La competència en alimentació. un marc de referència per a l'educació obligatòria

Autors/ores

  • Enrique España Universidad de Málaga
  • Aurelio Cabello Garrido IES Sierra Bermeja (Málaga)
  • Ángel Blanco López Universidad de Málaga

Resum

En aquest article es presenta un marc teòric de referència per a desenvolupar la competència en alimentació en l'educació obligatòria. Els plantejaments seguits per a la seva elaboració impliquen sortir inicialment del context escolar i situar-se en la vida diària per a conèixer quina és la situació actual en la nostra societat. D'aquesta manera es pot ressaltar quins aspectes són els més necessaris i en quins es detecten majors mancances, per incidir especialment en ells. A partir de la definició i delimitació del context es caracteritza la competència en alimentació que un ciutadà hauria posseir. Com a resultat es descriu el marc de referència per al seu desenvolupament en l'educació obligatòria, organitzat al voltant de set dimensions: els aliments, el funcionament del cos pel que fa a la nutrició, cuinar, conrear i elaborar els aliments, comprar aliments, menjar en companyia, la activitat física i el descans.

Paraules clau

ensenyament en context, competència en alimentació, educació obligatòria

Biografies de l'autor/a

Enrique España, Universidad de Málaga

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Aurelio Cabello Garrido, IES Sierra Bermeja (Málaga)

Departamento de Biología y Geología

Ángel Blanco López, Universidad de Málaga

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Publicades

03-11-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.