Actituds dels alumnes de Primària i Secundària davant la visió dicotòmica de la Ciència

Autors/ores

  • Antonio de Pro Bueno Universidad de Murcia
  • Antonio Pérez Manzano Universidad de Murcia

Resum

La formació de les actituds dels alumnes cap a la ciència i la tecnologia (CiT) està influïda per molts factors: la forma de treballar aquestes a l'escola, la percepció social de les aportacions científiques i tecnològiques, l'enfocament de les notícies sobre els descobriments en els mitjans de comunicació, l'ús d'ambdues per la publicitat ... No obstant això, si analitzem detingudament la imatge que es transmet de la CiT, podem apreciar certs matisos dicotòmics: de vegades, es mostra la «ciència bona», avenços mèdics, aparells per a millorar la qualitat de vida, allargament de l'esperança de vida, etc.; però en altres apareix la «ciència dolenta», l'associada a la contaminació oa les radiacions, la que hi ha darrere de la indústria militar, la qual produeix efectes nocius sobre la salut i el medi ambient ... En el present article es pretén explorar el posicionament dels alumnes de primària i secundària davant aquesta visió dicotòmica de la ciència.

Paraules clau

actituds cap a la Ciència, ciència i societat, currículum, educació Primària, educació Secundària

Biografies de l'autor/a

Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia

Catedrático de Universidad. Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales

Antonio Pérez Manzano, Universidad de Murcia

Profesor Asociado, Dpto. Psicología Evolutiva y de la Educación

Publicades

2014-11-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.