Com millorar l'educació científica de primària a Espanya des del currículum oficial? Suggeriments a partir d'una anàlisi curricular comparatiu al voltant de les finalitats i continguts de la ciència escolar

Autors/ores

  • Ana M. Criado García-Legaz Universidad de Sevilla
  • Marta Cruz-Guzmán Universidad de Sevilla

Resum

Es compara el currículum de ciències espanyol en educació primària (ensenyaments mínims nacionals) amb els d'Anglaterra i EE. UU., i es fan propostes de millora. A les finalitats proposem la inclusió de nocions de naturalesa de la ciència i èmfasi en la ciència recreativa. Per els continguts, suggerim una revisió general per un panell d'experts en cadascuna de les matèries de ciències i la seva didàctica, una major sistematització de cada contingut al llarg dels tres cicles i una millor articulació dels continguts amb la resta de diferents elements curriculars.

Paraules clau

alfabetització científica, currículum de ciències, educació científica comparada, educació primària

Biografia de l'autor/a

Ana M. Criado García-Legaz, Universidad de Sevilla

Dpto. Didáctica de las Ciencias

Profesora Titular Universidad

resumen en inglés

Publicades

03-11-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.