Formació inicial de mestres per a l'ensenyament de les ciències. Disseny, implementació i avaluació d'una proposta d'ensenyament

Autors/ores

  • María Martínez Chico UNIVERSIDAD DE ALMERÍA

Resum

L'objecte d'estudi del treball, reconeixent la importància del docent per a la millora de l'ensenyament de les ciències, és la formació inicial de mestres. L'escassetat de treballs i espais de discussió oberts sobre el disseny i contingut concret de propostes de formació inicial de mestres per ensenyar ciències, així com la gran divergència existent en la comunitat científica sobre les finalitats, el contingut i les estratègies més adequades per realitzar aquesta formació inicial, justifiquen que ens plantegem i tractem de donar resposta a les següents preguntes:

1 . Quin enfocament hauria de tenir un adequat ensenyament de ciències a primària? Quines característiques ha de tenir un programa de formació inicial de mestres orientat per aquest enfocament ?

2 . És possible dissenyar i desenvolupar un programa de formació inicial de mestres, per ensenyar ciències, fonamentat que respongui a aquestes característiques?

3 . El desenvolupament d'aquest programa, és potencialment significatiu per als estudiants? Produeix millores en les seves concepcions que afavoreixin la seva competència com a docents?

4 . És transferible un programa d'aquestes característiques i orientat per aquests supòsits?

Paraules clau

formació inicial de mestres, avaluació de l'efectivitat de programes formatius, canvi en concepcions didàctiques

Biografia de l'autor/a

María Martínez Chico, UNIVERSIDAD DE ALMERÍA

Trabajo en el Dpto de Educación a tiempo completo impartiendo docencia en el área de Didáctica de las Ciencias Experimentales.

Publicades

2014-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.