Ordinadors a l'aula: estem preparats els professors?

Autors/ores

  • Miguel Angel Gómez Crespo IES Victoria Kent (Torrejón de Ardoz)
  • A.M. Cañas Cortazar Catedrática de Educación Secundaria.
  • M.S. Gutiérrez Julián Catedrática de Educación Secundaria
  • M.J. Martín-Díaz IES Jorge Manrique. Tres Cantos (Madrid)

Resum

Integrar les TIC a les aules de Física i Química suposa un gran repte i els factors involucrats són molts i complexos. El problema fonamental rau en com s'utilitzen les TIC per part dels estudiants i, en això, tenen un paper molt important l'escola i l'ús que els professors fan d'elles. Hem realitzat una investigació amb 138 professors de Física i Química per analitzar com utilitzen les TIC en el seu treball d'aula, la percepció que tenen sobre com les utilitzen seus alumnes i les dificultats que sorgeixen en tractar i integrar les TIC en el treball d'aula. Els resultats mostren que les TIC s'utilitzen poc i que el seu ús genera incertesa en molts professors, per el que es pot concloure que cal una formació que faciliti la seva integració a les aules.

Paraules clau

TIC, formació del professor, ordinador a l'aula, didàctica de la ciència

Publicades

2014-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.