Projecte de formació del professorat universitari de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia, en les metodologies d'Aprenentatge Basat en Problemes i Projectes

Autors/ores

  • Mikel Garmendia Mujika UPV-EHU
  • José Ignacio Barragués Fuentes UPV-EHU
  • Kristina Zuza Elosegi UPV-EHU
  • Jenaro Guisasola Aranzabal UPV-EHU

Resum

En aquest treball presentarem el disseny i implementació del programa Eragin de la UPV/EHU, de formació del professorat universitari en metodologies actives d'ensenyament. Es presentaran les bases teòriques del programa, el disseny de formació, les dificultats trobades, i les qüestions que ens plantegem de cara al futur. Els resultats que s'han obtingut sobre la valoració del programa per part dels participants i sobre el canvi didàctic del professorat són esperançadors pel que fa a l'efectivitat del disseny de formació basat en la mentoria. En el seu conjunt, aquests resultats ens animen a pensar que es tracta d'un programa de formació capaç de respondre als reptes i compromisos socials de la nostra Universitat.

Paraules clau

formació del professorat universitari, mentoria, aprenentatge basat en problemes i projectes, coneixement didàctic del contingut

Biografies de l'autor/a

Mikel Garmendia Mujika, UPV-EHU

Dpto. de Expresión Gráfica y Proyectos de Ingeniería

Profesor Titular de Escuela Universitaria

José Ignacio Barragués Fuentes, UPV-EHU

Dpto. de Matemática Aplicada
Profesor Titular de Universidad

Kristina Zuza Elosegi, UPV-EHU

Dpto. de Física Aplicada

Profesora Adjunta

Jenaro Guisasola Aranzabal, UPV-EHU

Dpto. de Fisica Aplicada

Profesor Titular de Universidad

Publicades

2014-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.