Alfabetització científica en l'etapa 3-6 anys: una anàlisi de la regulació estatal d'ensenyaments mínims
Resum
S'analitza l'alfabetització científica promoguda per la regulació d'ensenyaments mínims per a l'etapa 3-6 anys a Espanya. Per a això, es va dissenyar i aplicar un qüestionari combinant processos d'anàlisi inter-i intra-jutges com a estratègia de validació i fiabilitat. Es va valorar com el document atén les dimensions, relatives a la ciència escolar: construcció de la ciència escolar; axiologia i psicologia de l'aprenentatge de la ciència; objectius i competències; continguts; activitats, disseny i estratègies d'ensenyament; recursos didàctics, i avaluació. Els resultats indiquen que la ciència escolar suggerida en el document no sintonitza, en una part important, amb les tendències actuals de la Didàctica de les Ciències. A conseqüència de les mancances detectades, es fan algunes recomanacions que millorarien la proposta oficial.Paraules clau
alfabetització científica, ciència escolar, ensenyament de la ciència, educació infantil, regulació d'ensenyaments mínimsPublicades
2014-06-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.