Alfabetització científica en l'etapa 3-6 anys: una anàlisi de la regulació estatal d'ensenyaments mínims

Autors/ores

  • Antonio García-Carmona Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla
  • Ana M. Criado Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla
  • Pedro Cañal Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla

Resum

S'analitza l'alfabetització científica promoguda per la regulació d'ensenyaments mínims per a l'etapa 3-6 anys a Espanya. Per a això, es va dissenyar i aplicar un qüestionari combinant processos d'anàlisi inter-i intra-jutges com a estratègia de validació i fiabilitat. Es va valorar com el document atén les dimensions, relatives a la ciència escolar: construcció de la ciència escolar; axiologia i psicologia de l'aprenentatge de la ciència; objectius i competències; continguts; activitats, disseny i estratègies d'ensenyament; recursos didàctics, i avaluació. Els resultats indiquen que la ciència escolar suggerida en el document no sintonitza, en una part important, amb les tendències actuals de la Didàctica de les Ciències. A conseqüència de les mancances detectades, es fan algunes recomanacions que millorarien la proposta oficial.

Paraules clau

alfabetització científica, ciència escolar, ensenyament de la ciència, educació infantil, regulació d'ensenyaments mínims

Biografia de l'autor/a

Antonio García-Carmona, Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla

Profesor del Departamento de Didáctica de las Ciencias, Universidad de Sevilla

Publicades

2014-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.