La utilización de un modelo de planificación de unidades didácticas: el estudio de las disoluciones en la educación secundaria

Autores/as

  • Gaspar Sánchez Blanco
  • Antonio de Pro Bueno
  • María Victoria Valcárcel Pérez

Resumen

The planning of didactic units is an element of reflection for teachers which allows the integration of both their scientific knowledge and their experiential skills. This study focus on the implementation of a planning model based on five tasks; the analysis of scientific content and the learning content which is derived from it (conceptual, procedural and attitudinal), the analysis of the problems involved in the learning of it (previous ideas and operational skills), the setting of the learning aims, the selection of the didactic strategies and the establishment of evaluative strategies. The model is applied to the Solutions in Secondary School.

Publicado

11-01-1997

Cómo citar

Sánchez Blanco, G., Pro Bueno, A. de, & Valcárcel Pérez, M. V. (1997). La utilización de un modelo de planificación de unidades didácticas: el estudio de las disoluciones en la educación secundaria. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 15(1), 35–50. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4188

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.